Perfectly Lonley.

Go' kväll. Jag är helt slut i hela kroppen vekrligen har gjort så himla mycket idag. Multisportat halva dagen och varit igång och blnd annat träffat min goda vän Jesper. Har också suttit och klurat lite på min naturvetenskapsuppgift då jag skriver om en urgammal och dammig gubbe vid namn Charles Darwin. Intressant men inte på ett roligt sätt tyvärr. Men men man kan ju inte få allt right?

Sitter faktiskt och lyssnar på hmmm .. vad skall jag kalla det? Ligga-och-hångla-i-soffan dänga. Känns ganska gött faktiskt. Somehow så spelas det alltid upp typ som kort filmer i mitt huvud till dom och jag liksom rycks med och imiterar sångaren? kanske borde jag gå och lägga mig? Försökte gå in i ett förhållande med enrique iglesias på facebook förut men det ville sig inte. antar att jag får acceptera att det aldrig kommer bli vi.

En reklam på spårvagnen fångade verkligen min uppmärksamhet förut, Rädda alla väv pojkar - bli fadder åt en pojke som jobbar med att väva mattor. 1000 tals pojkar får ingen utbildning osv. Då undrar jag, det jobbar minst lika många flickor som barnslavar som pojkar. så varför bara satsa på just pojkarna? Vill vi inte satsa på att hjälpa alla utsatta barn inom olika omständigheter?  Eller, varför delar vi ens i vår hjälp i olika folkgrupper och åldrar? alla behöver hjälp kvinna som man barn som gammal. Vi kan inte hjälpa alla men mer hjälp kan vi ge.
Det räcker med att till exempelt lämna sina gamla kläder till insammlingsorganisationer. En sak som jag tänker göra med mina gamla vinterkläder som jag snart hoppas att jag får lägga bort nu till våren, jag skall lämna in dom till en hjälporganisation som ger dem till sveriges hemlösa nästa vinter. Vill ni göra mig sällskap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0