Kontroll, komplex och en operation

Ordet kontroll, ett jobbigt ord.
Vad har man kontroll på och vad kan man absolut inte kontrollera?

Något som jag inte kan kontrollera med hand på hjärtat är shopping. Gud vad svårt det är att stå emot ibland!
Man börjar till och med att prioritera att äta billigare enbart för att få äga det där linnet. Vuxet? - Nej inte så värst. Men en last är en last. Men det finns inget som är mer frustrerande än när man inte har koll på läget. När man inte kan hindra tårarna för att rinna, övervinna smärtan av ett brustet hjärta, eller något så simpelt som att inte kunna bar äta ETT chips. vilket som jag tycker är helt omöjligt!

För flera månader sedan började jag inse att jag inte var riktigt nöjd med min fysik. Och nu har jag tagit kontroll, Jag tränar varje dag, tänker efter vad jag stoppar i munnen och det har blivit ett stort intresse! Som en stor bonus har jag blivit betydligt mycket starkare, smidigare och fått det lättare att koncentrera mig. Plus att om man tränar aktivt så blir man lyckligare. Detta beror på att kroppen producerar endorfiner när den aktiveras. Underbart ellerhur? :) Under helgen kommer jag lägga ut mitt träningsschema och även min kost för att kanske inspirera er! :)

Jag som många andra tjejer lider av kroppsnojjor. Detta vidriga fenomen! Även fast vi är hur vackra som helst så ser vi massa saker som vi vill gräva ner oss för. Vissa komplex rubbar vår vardag, och då är de tur att det finns möjlighet till att faktiskt kunna göra något åt de och glädja oss själva.
Jag tänkte vara så frispråklig jag kan och säga något som jag absolut inte skäms för, men jag har ju inte blivit välsignad med så speciellt fylliga byst. Och om tre veckor ska jag göra något som kommer ´befria mig så himla mycket från min dåliga självkänsla. Jag skall nämligen åka till stockholm och föra en liten brystförstorning. Om en vecka är det dax för första besöket på proforma hos Dr Örjan Gribbe. Vilket jag har hört skall vara en mycket duktig kirurg.
Denna operation har jag valt att göra för enbart mitt eget välmåendes skull. Och många utav er kan känna min lycka av tanken över att till sommaren kunna känna sig bekväm i en bikini! Bara tanken på att jag kan gå i en tight tröja utan att känna mig som en pannkaka är ofattbart för mig!!
Men givetvis är jag nervös inför själva ingreppet men också om det är acceptabelt av omgiviningen. Min nervositet mot att få stämpeln en klassisk dum blondin med sillisar är stor.
Men efter ett års övervägan är det som sagt nu dax.
SKÖNT!

Nu skall jag kila ner till wallinders och handla lite föda åt mina älskade kissemissar så de inte svälter.


/ Aaame




Kommentarer
Postat av: MILAN - lillasyster Eriksson

Jag struntar i om du så skulle se ut som Kissie, bara du fortfarande är den underbara Manna jag känner. Du är en helt underbar människa - med eller utan bröst! Det är det som betyder någonting.

2011-10-16 @ 21:57:29
URL: http://milan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0