Tårar är som regnet, när de skjölt över oss känns allt nytt och fräscht!



Måndag, klockan är 21:14 och jag har inte lämnat sängen idag. För idag är det inte en bra dag alls. Som grädden på moset ligger jag har med misstänkta vattenkoppar. Fy!

Ibland fylls mitt som så många andras huvuden med otrevliga tankar, otrevliga tankar som bara inte vill försvinna. Glöm då inte bort att gråta. Att det faktiskt är okej. Jag har  gråtit i floder dag och genast känns det lite bättre. Det får knuten i magen att bli pytte lite mindre. och gråter man tillräckligt många gånger så kanske knuten är så liten att vi orkar hålla oss uppe? Magen ... Ja denna mage. Tänk vad mycket hemskt den kan ställa till med, ätstörningar,mobbning,oönskad graviditet,cancer you name it! Men Kan också vara en underbar kroppsdel som vid beröring, och kanske det allra vackraste som finns, ett litet "krypin" för ett nytt liv.

Men ärligt talat så lever vi i ett magsamhälle, den stora fokusen på att magen skall vara platt och muskulös. I var och varannan reklam hör vi bra för magen. Jag slår vad om att minst varannan läsare har någonsin hört sin smala kompis säga: vad tjock jag är. Tanken är hemsk, men vår verklighet. Och på tal om detta så läste jag en härlig text förut som jag kan dela med mig utav, "Det du själv avskyr med dig själv kan bli orsaken till att någon älskar just dig!"

Som tidigare nämt sitter jag här i min säng, och snart ska jag ta tag i mig själv och klä på mig. Min kärste vän Emma kommer hit som den äkta vän hon är för att bara sitta här och lyssna .. Visst är de underbart med riktig vänskap?

Ta hand om er tills vi ses igen and remember, vänskap är det finaste man kan ge någon!

/ Aaame


( världens bästa vän )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0